17 de juny de 2010

SANTA EULÀLIA






















Vessel: Santa Eulàlia
IMO num.:
MMSI num:
Flag: Spain
Type of ship : Schooner
Year of build : 1918
Dimensions (length x beam x draught): 29,3 x 8,5 x 4,05
Call Sign :
Gross tonnage : 156
Shipbuilder : Astilleros Marí, Torrevella, Alacant.

Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 17/06/2010
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2010


Anteriorment s'anomenà Carmen Flores (1919-1931), Puerto de Palma (1931-1936), Cala San Vicenç (1936-1975), Sayremar Uno (1975-2000) per agafar el nom de Santa Eulàlia l'any 2001.

Escala a Tarragona del pailebot Santa Eulàlia, dins de la ruta començada a Portvendres el 4 de juny i què finalitzarà a La Ràpita dels Alfacs el 20 de juny, per tal de celebrar el 20 aniversari del programa Thalassa. L'equip d'aquest sempre sorprenent programa de televisió hi viatga a bord.

Més informació.
Blog Thalassa

13 de juny de 2010

PLAYA DE ALCÚDIA

Vessel: Playa de Alcúdia
IMO num.: 9148738
MMSI num: 224504000
Flag: Spain
Type of ship : Cargo ship
Year of build : 1997
Dimensions (length x beam x draught): 101 x 18 x
Call Sign : EAPG
Gross tonnage : 3443
Shipbuilder :

Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 12/06/10
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2010


El Playa de Alcúdia s'ha convertit en un clàssic al Port de Tarragona, amb la seva ruta estable de cabotatge Tarragona-Alcúdia transportant carbó. També realitza transports de grava. Vaixell propietat de Transportes Marítimos Alcúdia, companyia fundada el 1953.



11 de juny de 2010

ZIM SHENZHEN

Vessel: Zim Shenzhen
IMO num.: 9280859
MMSI num: 235007500
Flag: United Kingdom
Type of ship : Container ship
Year of build : 2004
Dimensions (length x beam x draught): 294 x 32 x 12
Call Sign : VQUQ4
Gross tonnage : 55.000
Shipbuilder : Hyundai Heavy Industries (South Korea)

Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 12/02/09
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2009


El Zim Shenzhen protagonitzà el 20 de febrer de 2009 la inauguració oficial de la línia regular Zim Container Service (ZCS), que bàsicament uneix setmanalment Tarragona amb l'estat d'Israel, via ports com el de Haifa, i diversos ports dels Estats Units. La fotografia correspon a la primera escala a Tarragona del vaixell dins la línia ZCS, durant la qual va descarregar 163 contenidors i en va carregar 209, a la nova terminal DP World (Moll d'Andalusia). El vaixell té capacitat per 4.992 contenidors genèrics.
El Zim Shenzhen, que fins el 14 de juny de 2004 tingué bandera de Malta, és propietat de l'empresa israeliana ZIM Integrated Shipping Services. Fou encarregat el 1er de gener de 2002 i lliurat el 1er de maig de 2004, realitzant el primer moviment el 16 de juny de 2004. ZIM Ports és propietària del 40% de Contarsa, empresa privada que gestiona en exclusiva la nova terminal de contenidors del Port Tarragona.