28 de febrer de 2013

Playa de Alcúdia

El Playa de Alcúdia, un vaixell especialitzat en el transport de carbó.
Vessel: Playa de Alcúdia
IMO num.: 9148738
MMSI num: 224504000
Flag: Spain
Type of ship : Cargo ship
Year of build : 1997
Dimensions(length x beam x draught): 101 x 18 x
Call Sign : EAPG
Gross tonnage : 3443
Shipbuilder :
Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 26/11/12
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2012




El Playa de Alcúdia s'ha convertit en un clàssic al Port de Tarragona, amb la seva ruta estable de cabotatge Tarragona-Alcúdia transportant carbó. També realitza transports de grava. Vaixell propietat de Transportes Marítimos Alcúdia, companyia fundada el 1953.

27 de febrer de 2013

Mineral Dragon


Vessel: Mineral Dragon
IMO num.: 9508392
MMSI num: 205250000
Flag: Belgium
Type of ship : Bulk carrier
Year of build : 2008
Dimensions (length x beam x draught): 292 x 45 x 9,3
Call Sign : ONFN
Gross tonnage : 91373
Shipbuilder : Jiangnan Changxing Shipbuilding, China.

Location: Port de Tarragona (Catalonia) 
Date: 27/11/12
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2012


El 2012 va canviar el nom, deixant-se d'anomenar FMG Matida, en aquesta fotografia encara es pot entreveure, a l'esquerra, el nom antic. Pertany a l'empresa Compagnie Maritime Belge (CMB/Bocimar).

26 de febrer de 2013

CSL Bergen

El CSL Bergen entrant al Port de Tarragona durant la posta de sol.

Vessel:  CSL Bergen
IMO num.: 8315566
MMSI num: 256035000
Flag: Malta
Type of ship :  Bulk carrier (belt self unloader)
Year of build : 1985
Dimensions (length x beam x draught): 111 x 21 x 7,9
Call Sign :  9HJCB
Gross tonnage : 6398
Shipbuilder : Loland Verft - Leirvik i Song (Norway)
Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 20/01/2013
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2013

Fins el maig de 2011 el mercant s'anomenà Trollnes, moment en que l'actual propietària –CSL Europe– canvià el seu nom pel de CSL Bergen.

Fitxa a CSL Europe

25 de febrer de 2013

Liberty Dream

El Liberty Dream, construït a Corea del Sud.
Vessel: Liberty Dream
IMO num.: 9600621
MMSI num: 538004683
Flag: Marshall Islands
Type of ship : Bulk carrier
Year of build : 2012
Dimensions (length x beam x draught): 229 x 32 x 13,9
Call Sign : V7YL2
Gross tonnage : 44252
Shipbuilder : Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering
Goeje, South Korea

Location: Port de Tarragona (Catalonia) 
Date: 26/11/12
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2012

22 de febrer de 2013

Ovit

L'Ovit, fabricat per Yardimci, companyia fundada el 1974.
Vessel: Ovit
IMO num.: 9466611
MMSI num: 256661000
Flag: Malta
Type of ship : Oil/chemical tanker
Year of build : 2011
Dimensions (length x beam x draught): 116 x 21 x 5,5
Call Sign : 9HA2899
Gross tonnage : 6444
Shipbuilder : Yardimci Gemi Insa (Turkey)

Location: Port de Tarragona (Catalonia) 
Date: 26/11/12
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2012

20 de febrer de 2013

Faneromeni

Vessel: Faneromeni
IMO num.: 9343857
MMSI num: 240576000
Flag: Greece
Type of ship : Bulk carrier
Year of build : 2007
Dimensions (length x beam x draught): 230 x 32 x 9,2
Call Sign : SVKG
Gross tonnage : 49973
Shipbuilder :

Location: Port de Tarragona (Catalonia) 
Date: 26/11/12
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2012

19 de febrer de 2013

Poblet

El remolcador Poblet amb el Ievoli Speed
Vessel: Poblet
IMO num.:
MMSI num:
Flag: Spain
Type of ship : Tug
Year of build : 2001
Dimensions (length x beam x draught): 29,5 x 11 x 5,35
Call Sign :
Gross tonnage : 365
Shipbuilder : Astilleros Zamakona SA (Basque Country)
:

Location: Port de Tarragona (Catalonia) 
Date: 26/11/12
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2012

18 de febrer de 2013

Erregaia

La gavarra Erregaia atracada al moll de Reus

Vessel: Erregaia
IMO num.: 9126663
MMSI num: 224459840
Flag: Spain
Type of ship : Bunker Barge
Year of build : 1996
Dimensions (length x beam x draught): 34 x 10
Call Sign : EALX
Gross tonnage : 682
Shipbuilder : Astilleros Zamakona, SA

Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 26/11/12
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2012


Gavarra basca destinada principalment al transport de combustible.

16 de febrer de 2013

Belteguese

Belteguese, una de les lanxes dels pràctics del Port de Tarragona
Vessel: Betelguese
IMO num.:
MMSI num: 224145680
Flag: Spain
Type of ship : Pilot Vessel
Year of build : 2005
Dimensions (length x beam x draught): 10.92 m x 3.88 m
Call Sign :
Gross tonnage :
Shipbuilder :

Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 26/11/12
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2012

15 de febrer de 2013

Marco Polo

Draga Marco Polo, la tarda del 15 de febrer de 2013

Draga especialitzada en el tall i succió. Entre d'altres indrets,  ha treballat alCanal de Panamà, on va morir un tripulant de nacionalitat indonèsia. L'accident es va produïr el 6 de juliol de 2010 en caure a la plataforma de l'embarcació. Amb 49 anys, la víctima estava al servei de l'empresa belga Jan de Nul, propietària de la draga, mentre treballava a l'entrada atlàntica del canal, dragant el llac Gatún.

El riu Francolí desemboca dins el Port de Tarragona, això fa necessari un major manteniment a nivell de dragat, a més en aquestes dates s'amplia el moll de la Química i els sediments extrets del fons del port són utilitzats per aquesta ampliació.

+ info & photos about Marco Polo

Vessel: Marco Polo
IMO num.: 7821051
MMSI num: 645138000
Flag: Mauritius
Type of ship : Cutter suction dredger
Year of build : 1979
Dimensions (length x beam x draught): 117 x 20 x 5,8
Call Sign : 3BJW
Gross tonnage : 3933
Shipbuilder :

Location: Port de Tarragona (Catalonia) 
Date: 15/02/13
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2013

14 de febrer de 2013

Nova Mar Brava

Vessel: Nova Mar Brava
IMO num.:
MMSI num:
Flag: Spain
Type of ship : Fishing
Year of build :
Dimensions (length x beam x draught):
Call Sign :
Gross tonnage :
Shipbuilder :
Location: Port de Tarragona (Catalonia) 
Date: 7/2/13
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2013

Amb matrícula 3-TA-3-2780.

Teniu més informació sobre aquest vaixell?

13 de febrer de 2013

Mesufish Patrol IV

El Mesufish Patrol IV, amarrat a la Marina Port Tarraco
Vessel: Mesufish Patrol IV
IMO num.: 1001972
MMSI num: 235064486
Flag: United Kingdom
Type of ship : Yacht
Year of build : 1988
Dimensions (length x beam x draught):
Call Sign :
Gross tonnage : 209
Shipbuilder :  Cantieri Navali Codecasa (Italy)
Location: Port de Tarragona (Catalonia) 
Date: 13/01/13
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2013

12 de febrer de 2013

Punta Mayor

Vessel: Punta Mayor
IMO num.: 8305066
MMSI num: 224564000
Flag: Canary Islands - Spain
Type of ship : SAR vessel
Year of build : 1984
Dimensions(length x beam x draught): 60 x 13 x 4,61
Call Sign : EGSP
Gross tonnage : 1.046
Shipbuilder : Astilleros de Pasaia (Spain)

Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 26/11/12
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2012

11 de febrer de 2013

Marco Polo

Més informació en aquest enllaç

Vessel: Marco Polo
IMO num.: 7821051
MMSI num: 645138000
Flag: Mauritius
Type of ship : Cutter suction dredger
Year of build : 1979
Dimensions (length x beam x draught): 117 x 20 x 5,8
Call Sign : 3BJW
Gross tonnage : 3933
Shipbuilder :

Location: Port de Tarragona (Catalonia) 
Date: 19/01/13
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2013

10 de febrer de 2013

Platja Fonda

El Platja Fonda té una velocitat màxima de 6,3 nusos
Vessel: Platja Fonda
IMO num.: --
MMSI num: 225940230
Flag: Spain
Type of ship : Anti-pollution and surface clearance vessel
Year of build : 
Dimensions (length x beam x draught): 18 x 6 x 1,8
Call Sign :  EA8804 
Gross tonnage : 
Shipbuilder : 
Location: Port de Tarragona (Catalonia) 
Date: 7/2/13
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2013

Matrícula: 5 TA-3-8-11

9 de febrer de 2013

Katara II

Vessel: Katara II
IMO num.: 
MMSI num: 
Flag: 
Type of ship : Yacht
Year of build : 
Dimensions (length x beam x draught): 
Call Sign : 
Gross tonnage : 
Shipbuilder : 

Location: Port de Tarragona (Catalonia) 
Date: 13-01-13
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2013

Can you send more info about this vessel?
 

8 de febrer de 2013

Arcturus

L'Arcturus, assistint el Katara mentre abandona el Port de Tarragona
Vessel: Arcturus
IMO num.:
MMSI num: 224373660
Flag: Spain
Type of ship : Pilot Vessel
Year of build : 1998
Dimensions (length x beam x draught): 10,55  x 3,55 x
Call Sign :
Gross tonnage :
Shipbuilder :

Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 7/2/13
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2013

7 de febrer de 2013

Katara

El Katara abandonant el Port de Tarragona la tarda del 7 de febrer de 2013
Vessel: Katara
IMO num.: 9562805
MMSI num: 466066000
Flag: Qatar
Type of ship : Pleasure Craft
Year of build : 2010
Dimensions(length x beam x draught): 124,4 x 19,5 x 5,6
Call Sign : A7WD
Gross tonnage :
Shipbuilder : Lurssen
Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 07/02/13
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2013


+ info Katara

Topaz

El Topaz va atracar el 2 de novembre de 2012 a Tarragona
Vessel: Topaz
IMO num.: 9551454
MMSI num: 319054000
Flag: Cayman Islands
Type of ship : Yacht
Year of build :  2012
Dimensions (length x beam x draught): 147,25 x  21,5 x 5,6
Call Sign : ZGBL4
Gross tonnage : 11589
Shipbuilder : Lürssen Yachts (Germany)

Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 26/11/2012
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2012

Veure: El Topaz arriba a Tarragona


6 de febrer de 2013

Canopus

Canopus, una de les lanxes dels pràctics del Port de Tarragona
Vessel: Canopus
IMO num.:
MMSI num: 224373650
Flag: Spain
Type of ship : Pilot vessel
Year of build :
Dimensions(length x beam x draught):
Call Sign :
Gross tonnage :
Shipbuilder :

Location: Port de Tarragona (Catalonia) 
Date: 26/11/12
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2012

5 de febrer de 2013

Hampshire II

El Hampshire 2, la tarda del 5 de febrer a la Marina Port Tarraco
Vessel: Hampshire II
IMO num.: 1011599
MMSI num: 319693000
Flag: Cayman Islands
Type of ship : Yacht
Year of build : 2012
Dimensions (length x beam x draught): 78 x 12 x 3,7
Call Sign : ZGCI8
Gross tonnage :1849
Shipbuilder : Van Lent & Zonen (Netherlands)

Location: Port de Tarragona (Catalonia) 
Date: 5/2/13  
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2013

More info about Hampshire II launching at Superyacht Times

El Port de Tarragona, vaixell a vaixell

Link
Clicant en els enllaços que trobareu als peus de foto podeu accedir a la informació relacionada amb la referència que s'ha fet d'aquest blog a l'Espai Internet del Telenotícies de TV3.

Els periodistes Jordi Aguilera i Antonio Novella van se els encarregats d'escriure el text, aquí el teniu: 

"I acabem, també, al mar, però a la superfície. Concretament, al Port de Tarragona, que és protagonista del blog Far de la Banya, on Eduard Boada, des de fa cinc anys, registra diàriament tots els vaixells que hi entren i surten, amb totes les dades de cada nau, fotografies i en ocasions també vídeos. 

El blog recull el trànsit tant de vaixells mercants com de passatgers, com ara la visita del iot "Topaz", el quart més gran del món, el novembre passat. Far de la Banya també inclou un complet índex per ordre alfabètic de tots els vaixells registrats."

No us perdeu el video, muntat per Rubén García Perdomo, Jordi Canadés i Alex Fazzio. A banda del blog d'Espai Internet, el web de TV3 també recull el video: 
Link
Link
El blog que gestiona l'Eduard Solà "Històries. Emocions compartides", també se n'ha fet ressò.

Alguns heu preguntat com s'ha notat a nivell de visites aquesta aparició al Telenotícies. En concret diumenge la cosa va anar així, cliqueu per veure-ho millor.

Dades corresponents a diumenge 3 de febrer.

Cal destacar que també hem rebut un comentari molt especial, de Rosa Busquets i Manuel Campos, del Museu Marítim de Barcelona, que podeu llegir clicant aquí. Uff! Quina passada! Gràcies a tothom!

Link

4 de febrer de 2013

America Primera

L'America Primera és propietat de Mediterranean SL

Vessel: America Primera
IMO num.:
MMSI num: 
Flag: Spain
Type of ship : Multicat
Year of build : 
Dimensions (length x beam x draught):  14,06 x 6,06 x 1,8
Call Sign : 
Gross tonnage : 39,93
Shipbuilder : 

Location: Port de Tarragona (Catalonia) 
Date: 26/11/12
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2012 

Matrícula: 5-TA-3-5-98

Nova col·laboració a Naucher Global

Us adjunto l'enllaç a l'article on toco alguns aspectes curiosos sobre les minves en la càrrega dels vaixells, i que ha estat publicat a Naucher Global, on hi col·labororo a partir de la secció que he anomenat "Viento relativo". Enllaç: Mermas en la carga.












































































Llibre de Gaspar Sala referenciat a l'article


3 de febrer de 2013

Far de la Banya, un blog sobre vaixells


L'arc de Sant Martí el matí del 2 de febrer al Moll de Catalunya, envoltat de
carbó i desafiant el vent.

Stolt Basuto, aquest es el nom del vaixell que protagonitza, 
contra tot pronòstic, l'entrada amb més visites del blog.
Estiu del 2008, concretament un 14 de juliol, i un grapat de vaixells, de fotos de vaixells. Aquests són dos dels ingredients de l’inici d’aquest blog. Vam iniciar-lo amb una entrada protagonitzada pel Cap Formentor, de Transportes Marítimos Alcúdia. La posada en marxa del blog va ser potent a nivell de continguts i va aplegar 46 posts durant el primer mes. Ja teníem el contingut inicial i la temàtica acotada: els vaixells relacionats d’alguna manera amb el Port de Tarragona. Fa cinc anys es vivia un moment dolç en el món blocaire que avui ha estat superat en quant a usabilitat per d’altres xarxes socials. Tot i amb això els blogs continuen tenint un lloc destacat a la xarxa, a cavall entre les pàgines web estàtiques i les xarxes socials més instantànies. En paral·lel van venir els contactes amb persones que escriuen blogs de temàtica marítima.

Des de bon principi ens vam plantejar deixar constància fotogràfica d’alguns dels vaixells que operen al Port de Tarragona, no des d’un punt de vista artístic sinó purament documental. Amb el temps alguns d’aquests vaixells han estat protagonistes en els mitjans de comunicació. Han estat formant part dels avatars de la nostra història marítima, que tant passa desapercebuda encara avui malgrat els esforços d’institucions, entitats i persones que hi treballen amb passió.
Tripulació del Seabourn Legend

Evidentment els vaixells reportats en aquest blog són una gota en l’oceà, són una petita mostra dels vaixells que dia a dia operen en aquest important port català. Voler acostar-se a la totalitat suposaria una professionalització del que avui és una afició, que en el món anglosaxó té un nom: shipspoting.

És cert que l’entrada-tipus d’aquest blog no facilita gaire la comunicació ja que generalment incorpora un plegat de dades tècniques referent a un vaixell en qüestió i generalment poca cosa més. De tard en tard anem penjant posts amb un contingut més enllà del circumscrit a un vaixell, com aquest que esteu llegint. També hem convidat, durant tres anys consecutius persones de referència per donar la benvinguda a l’any nou, almenys així ho vam fer a la primeria del blog: Halvor Stubberud Hanssen, Joan Sol i Amadeu Ros.

Visites al blog durant el gener de 2013
I continuem, amb un degoteig constant de visites que només aquest mes de gener han portat 776 ordinadors i dispositius amb 1.251 visites a entrar en aquest blog, procedents de casa nostra, però també de països com Filipines, Dubai, Japó, Turquia i els Estats Units, per citar-ne cinc amb força presència virtual en aquest blog. 

A tots vosaltres, moltes gràcies, i més ara que encarem el cinquè aniversari del blog.