23 de setembre de 2008

FRONT BREAKER

Vessel: Front Breaker
IMO num.: 8906872
MMSI num: 538001988
Flag: Marshall Islands
Type of ship : Ore/Bulk/Oil Combination Carriers (OBO)
Year of build : 1991
Dimensions (length x beam x draught): 284,97 x 45 x 19,52
Call Sign: V7FP7
Gross tonnage : 89004
Shipbuilder : Daewoo
Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 22/07/07
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2007

17 de setembre de 2008

LIMERICK SPIRIT

Vessel: Limerick Spirit
IMO num.: 9312860
MMSI num: 311476000
Flag: Bahamas
Type of ship : Tanker
Year of build : 2007
Dimensions (length x beam x draught): 244 x 42 x 15
Call Sign : C6VF3
Gross tonnage : 57.325
Shipbuilder : Hyundai Heavy Industries (South Korea)

Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 07/09/08
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2008

16 de setembre de 2008

KAPITAN GEORGI GEORGIEV

Vessel: Kapitan Georgi Georgiev
IMO num.: 7919834
MMSI num: 207049000
Flag: Bulgaria
Type of ship : Bulk Carrier
Year of build : 1980
Dimensions (length x beam x draught): 185 x 22 x 10,23
Call Sign : LZFB
Gross tonnage : 16.188
Shipbuilder : Varna Shipyard (Bulgaria)

Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 15/09/08
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2008




El capità Georgi Georgiev (1930-1980) fou un reconegut mariner búlgar que es va donar a conèixer de forma especial per haver estat el primer búlgar en circumnavegar el globus terraqui. Georgiev esdevingué també el primer búlgar en creuar l'Atlàntic en solitari quan va participar en l'Observer Singlehanded Transatlantic Race de l'any 1976 (OSTAR'76) a bord del Cor Caroli, a bord del qual creuà l'oceà sense l'ajuda d'enginys electrònics.
Fotografia i informació relatives a Georgi Georgiev extretes de Captain Georgi Georgiev.

15 de setembre de 2008

WHITE DIAMOND

Vessel: White Diamond
IMO num.: 9330666
MMSI num: 636013215
Flag: Liberia
Type of ship : Bulk carrier
Year of build :
Dimensions (length x beam x draught): 190 x 32 x 10,7
Call Sign : A8LK6
Gross tonnage : 32.578
Shipbuilder : Ha Long Shipyard (Vietnam).

Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 15/09/08
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2008


Fins el 24 d'agost de 2008 navegava sota bandera de les Bahames. Es tracta d'un vaixell de doble casc.

SIDERIS GS

Vessel: Sideris GS
IMO num.: 9406881
MMSI num: 538002731
Flag: Marshall Islands
Type of ship : Bulk carrier
Year of build :
Dimensions (length x beam x draught): 289 x 45 x 18,1
Call Sign : V7LE4
Gross tonnage : 88.955
Shipbuilder : Built in Shanghai, China.

Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 07/09/08
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2008

SYROS

Vessel: Syros
IMO num.: 7917953
MMSI num: 239563000
Flag: Greece
Type of ship : Bulk carrier
Year of build : 1981
Dimensions (length x beam x draught): 223 x 32 x 12,4
Call Sign : SYBJ
Gross tonnage : 35.038
Shipbuilder : China Shipbuilding, Taiwan

Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 07/09/08
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2008


L'actual Syros anteriorment havia navegat sota d'altres banderes i noms. Fins el 8 d'octubre de 1986 amb bandera de Libèria, fins el 24 de febrer de 1987 del regne Unit i fins el 21 de juny de 1998 de les Bahames, per passar a navegar sota bandera grega. Fins el 19 de març de 1986 s'anomenà Eternity Venture, fins el 21 de juny de 1998 Clymene, nom que donà pas a Syros.

14 de setembre de 2008

ROMULO

Vessel: Romulo
IMO num.: 9319193
MMSI num:
Flag: Spain
Type of ship : Tug
Year of build : 2005
Dimensions (length x beam x draught):
Call Sign : ECHR
Gross tonnage :
Shipbuilder :

Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 11/09/08
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2008


Link Romulo
En aquesta foto, el Romulo participa en les tasques de neteja del vessament de combustible de la gavarra Savinosa, juntament amb el també remolcador Cambrils i davant del vaixell de salvament Miguel de Cervantes.

13 de setembre de 2008

CLIPPER KRYSTAL

Vessel: Clipper Krystal
IMO num.: 9330020
MMSI num: 308949000
Flag: Bahamas
Type of ship : Tank ship
Year of build : 2006
Dimensions (length x beam x draught): 116 x 23 x 8,4
Call Sign : C6VS7
Gross tonnage : 7.687
Shipbuilder : STX Shipbuilding (South Korea).

Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 30/08/08
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2008


Vaixell de doble casc utilitzat per a transportar productes petrliers i químics. La seva velocitat genèrica és de 13,6 nusos. La seva construcció va ser encarregada l'agost de 2004 i el 26 de juny de 2006 començà la seva singladura.

9 de setembre de 2008

Savinosa


Trenquem una mica les formes per penjar aquest vídeo extret de Tot Tarragona, amb imatges de l'emergència protagonitzada per l'accident de la gavarra Savinosa, de 36 metres d'eslora i 9 de mànega. La Savinosa (1984), realitza les funcions de benzinera mòbil i és propietat de Boteros y Amarradores de Tarragona. Presta serveis subjecta al contracte mercantil que l'empresa propietària va signar amb Repsol YPF Trading y Transporte.
La gavarra Savinosa s'ha començat a enfonsar de popa cap a tres quarts de set del matí del 9 de setembre al Moll de Reus, davant del vaixell de pavelló maltès Nova Caledonia, vessant al Port de Tarragona part del combustible que portava (la seva capacitat és de 750 TM de fuel, 260 TM de dièsel i més de 3.000 litres de carburant per al propi consum). El vessament procedeix del carburant per al propi consum. Un cop controlada la situació el vaixell serà reflotat.
Entre d'altres mitjans, els vaixells de salvament marítim Salvamar Diphda, Miguel de Cervantes i Punta Mayor han participat en les tasques d'emergència. Remolcadors amb base al Port de Tarragona com el Cambrils o el Romulo també hi han participat.
Casualment, l'empresa propietària de la Savinosa havia participat amb anterioritat en simulacres d'emergència pel vessament d'hidrocarburs al mar. D'altra banda Boteros y Amarradores de Tarragona va participar l'agost de 2002 en la neteja, manteniment i pintura del casc del vaixell de l'armada nordamericana JFK.
Informació oficial:
Altres:
Notícies sindicals sobre Boteros y Amarradores (03-07).
Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 09/09/2008
Vídeo: Tot Tarragona

8 de setembre de 2008

SEABOURN LEGEND

IMO num.: 9008598
MMSI num:
Flag: Bahamas
Type of ship : Cruise ship
Year of build : 1992
Dimensions (length x beam x draught): 135 x 19,6 x 5,2
Call Sign : C6FR6
Gross tonnage : 9961
Shipbuilder : SSW Schichau Seebeck Shipyard GmbH

Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 07/09/08
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2008

Amb anterioritat el Seabourn Legend s'havia anomenat Royal Viking Queen (fins el 31 de desembre de 1994) i Queen Odyssey (fins el 21 de juny de 1996). Ha navegat sota bandera de les Bahames fins el 21 de juny de 1996 i del registre internacional de Noruega fins el 20 de gener de 2002, tornant a recuperar la de les Bahames.
Aquest post està inacabat

7 de setembre de 2008

OCEAN PRIMUS

Vessel: Ocean Primus
IMO num.: 9005479
MMSI num: 232828000
Flag: United Kingdom
Type of ship : Tanker
Year of build : 1992
Dimensions (length x beam x draught): 99 x 15 x 6,46
Call Sign : MNFY8
Gross tonnage : 3.693
Shipbuilder : Dunston Shipyard (United Kingdom)

Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 07/09/08
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2008


Fins el 21 de juny de 2006 el seu nom era Gerda Kosan. Com a Gerda Kosan, el vaixell ha tingut diverses banderes: Noruega (fins 11-03-92), Libèria (fins 29-08-02) i Illa de Man, UK (fins 21-06-06).

La velocitat genèrica d'aquest vaixell de doble casc és de 15 nusos i la seva tripulació procedeix de les Filipines. L'Ocean Primus transporta gasos derivats de la indústria petroquímica (LPG) i és propietat de la londinenca Allocean. L'opera la danesa Lauritzen Fleet Management.

5 de setembre de 2008

MIGUEL DE CERVANTES

Vessel: Miguel de Cervantes
IMO num.: 9320116
MMSI num: 224783000
Flag: Spain
Type of ship : SAR Vessel
Year of build : 2006
Dimensions (length x beam x draught): 56 x 15 x 6
Call Sign : ECII
Gross tonnage : 1.780
Shipbuilder : Astilleros Armon (Spain).

Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 15/09/08
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2008


Nota de premsa del Ministerio de Fomento.

Link Miguel de Cervantes

4 de setembre de 2008

ANTARCTICGAS

Vessel: Antarcticgas
IMO num.: 8813116
MMSI num: 355031000
Flag: Panama
Type of ship : Gas tanker
Year of build : 1991
Dimensions (length x beam x draught): 158 x 28 x 9,83
Call Sign : 3EFU4
Gross tonnage : 11822
Shipbuilder : Meyer Werft (Germany)

Location: Port de Tarragona
Date: 04/09/08
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2008

Vaixell de doble casc dedicat al transport de gas liqüat, amb una velocitat genèrica de quinze nusos. Actualment pertany a la companyía xilena ultragas i és força usual trobar-lo al Port de Tarragona.

L'Antarcticgas fou encarregat l'any 1988 i la seva botadura va fer-se el 6 de març de 1991, sota pavelló xipriota i amb el nom de Salacgriva. A la xipriota (fins el 28/10/91) li van seguir, dins del registre internacional, les banderes de Noruega (fins el 12/04/98) i Dinamarca (fins el 02/07/06). El canvi de bandera coincidí amb el de denominació i els noms que han anat seguint al Salacrigriva original han estat Ravnanger, Niels Maersk i l'actual Anctarcticgas, dotat de tripulació ucraïnesa i letona.

2 de setembre de 2008

PALINURO

Vessel: Palinuro
IMO num.:
MMSI num:
Flag: Italy
Type of ship:
Year of build : 1933
Dimensions (length x beam x draught): 68.90 x 10,1 x 4,8
Call Sign :
Gross tonnage :
Shipbuilder : Anciens Chantiers Dubigeon (France).

Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 23/07/08
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2008

Des de la seva botadura a Nantes l'actual vaixell escola de l'armada italiana ha tingut diferents funcionalitats i noms. Originàriament de bandera francesa, es dedicava a funcions de pesca a la zona de Terranova. Els noms anteriors d'aquest bergantí-goleta han estat Commandant Louis Richard (1933-1948) i Jean Marc Aline (1948-1950) per passar el 1950 a ser propietat de la marina de guerra italiana, ampliament reformat a Cantieri de Castellammare di Stabia i batejat com a Palinuro.
El Palinuro, en servei com a vaixell militar des de l'onze de juliol de 1955, va passar a substituïr l'avui desaparegut Cristoforo Colombo (després Dunay), lliurat al final de la Segona Guerra Mundial a la Unió Soviètica en concepte d'indemnització per danys de guerra. Cal dir que la "indemnització" donà servei fins el 1961, quan entrà en desús per deixar d'existir el 1963.