26 de juliol de 2009

SAMARIA

Vessel: Samaria
IMO num.: 9182643
MMSI num: 211704000
Flag: Germany
Type of ship : Cargo ship
Year of build : 2000
Dimensions (length x beam x draught): 189 x 26 x 10,50
Call Sign : DILS
Gross tonnage : 19.131
Shipbuilder : Hudong Zhonghua Shipyard (China)

Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 03/07/09
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2009


Ha tingut diversos noms amb anterioritat: Calapadria (fins 14/03/08), Samaria (fins 20/03/04), P&O Nedlloyd Samaria (fins 09/12/02) i Samaria (fins 19/12/00). També ha tingut un parell de pavellons: Libèria (fins 03/05/05) i Alemanya (fins 09/12/00).

25 de juliol de 2009

CASTOR

Vessel: Castor
IMO num.: 9123506
MMSI num: 246344000
Flag: Netherlands
Type of ship : Cargo
Year of build : 1996
Dimensions (length x beam x draught): 110 x 15 x 6,06
Call Sign : PDBG
Gross tonnage : 4.178
Shipbuilder : Pattje Scheepswerf (Netherlands)

Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 03/07/09
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2009


Anteriorment s'anomenà també Castor (fins el 22/09/1997) i Iberian Bridge (fins el 06/09/1998). Fins el 15/11/1997 tingué pavelló de Libèria i fins el 31/03/1996 d'Alemanya.

24 de juliol de 2009

CAP FELIX

Vessel: Cap Felix
IMO num.: 9380738
MMSI num: 205517000
Flag: Belgium
Type of ship : Oil products tanker
Year of build : 2008
Dimensions (length x beam x draught): 275 x 48 x 16
Call Sign : ONFH
Gross tonnage : 81.324
Shipbuilder : Samsung Heavy Industries (South Korea)

Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 03/07/09
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2009

IJSSELDIEP

Vessel: Ijsseldiep
IMO num.: 9173226
MMSI num: 306103000
Flag: Netherlands Antilles
Type of ship : Cargo
Year of build : 1998
Dimensions (length x beam x draught): 106 x 14 x 5,63
Call Sign : PJAQ
Gross tonnage : 3.454
Shipbuilder : Pattje Scheepswerf (Netherlands)

Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 07/06/09
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2009


Fins el dia 1 d'agist de 2002 navegà sota pavelló dels Països Baixos.

MAR PAULA

Vessel: Mar Paula
IMO num.: 9287871
MMSI num: 224527000
Flag: Spain
Type of ship : Asphalt tanker
Year of build : 2004
Dimensions (length x beam x draught): 105 x 16 x 6,48
Call Sign : EBVX
Gross tonnage : 3923
Shipbuilder : Selah Shipyard (Turkey)

Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 03/07/09
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2009


Link Mar Paula

Vídeo del Mar Paula, a prop de Finisterre. Portant asfalt des de Tenerife a Xixón. Un altre vídeo de Robalisa, qui va treballar al Mar Paula l'estiu de 2007, el podeu trobar a la columna de la dreta.

23 de juliol de 2009

SEYCHELLES PRIDE

Vessel: Seychelles Pride
IMO num.: 9251664
MMSI num: 664209000
Flag: Seychelles
Type of ship : Oil products tanker
Year of build : 2002
Dimensions (length x beam x draught): 177 x 28 x 11
Call Sign : S7SP
Gross tonnage : 21.353
Shipbuilder : Lindenau Schiffswerft (Germany)

Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 22/07/09
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2009

CAPE BILBAO

Vessel: Cape Bilbao
IMO num.: 9302683
MMSI num: 538002616
Flag: Marshall islands
Type of ship : Chemical tanker
Year of build : 2006
Dimensions (length x beam x draught): 176 x 31 x 11,21
Call Sign : V7KG2
Gross tonnage : 25.108
Shipbuilder : Hyundai Mipo Dockyard (South Korea).

Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 22/07/09
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2009

21 de juliol de 2009

L'Apostolat del Mar, l'Església al Port de Tarragona

Per Mn. Raimon Mateu

El port és un centre de treball de primer ordre. L’activitat portuària és eminentment comercial i traspassar les barreres de control significa endinsar-se en un món on l’activitat no és gens convencional a la que nosaltres estem acostumats des de la via del tren cap amunt. Aquesta mateixa activitat és per a moltes persones un entrebanc per poder normalitzar la vida després d’una travessia de 20 o 25 dies per mar.

El servei de l’
Apostolat del Mar, fent una metàfora marinera, navega pels molls del port de Tarragona i ara ha ampliat els seus serveis adquirint una petita furgoneta per poder arribar als vaixells. Amb ella podem traslladar els mariners fins al nostre local “Stella Maris” on els oferim l’atenció que els convé, principalment assistència espiritual i humana. El port no té transport públic intern i hi ha molls que estan a més de sis quilòmetres de la plaça dels Carros.

Les noves tecnologies aplicades a les càrregues i descàrregues dels vaixells fan que l’estada a port d’un vaixell sigui mínima, beneficiant així a l’armador que ha de pagar una factura més reduïda d’estada. Per contra, el mariner es veu lesionat en la seva vida perquè no pot baixar a terra i en el seu temps lliure, per exemple, anar a visitar la ciutat. A aquest fet s’hi afegeix la impossibilitat de poder contactar amb els seus familiars per telèfon.

Les delegacions de l’
Apostolat del Mar es troben esteses per tot el món. Són molts els ports que disposen d’un servei de l’apostolat i gairebé tots tenen centres Stella Maris on atendre els mariners. Els serveis depenen molt de l’estructura de cada delegació: bar, residència, capella, petit camp d’esports, biblioteca, telèfon, etc.
El nostre centre disposa d’un petit servei de biblioteca, un espai per la pregària, televisió per satèl·lit, telèfon i internet. Quan el mariner visita el centre es troba amb notícies del seu país: Índia, Ucraïna, Romania, Filipines, Alemanya, Rússia, etc., que ens són ofertes pel centre Stella Maris de Gènova (Itàlia) a través d’internet en diverses llengües: anglès, àrab, italià, francès, rus... Actualment estem negociant amb l’Autoritat Portuària de Tarragona l’habilitació d’un espai a la llar de jubilats dels treballadors del Port, amb el qual s’ampliarà l’espai de capella, televisió i sala d’esbarjo, i a més s’oferirà als mariners el servei de bar i snack.

L’objectiu principal de l’
Apostolat del Mar és estar al costat del mariner i les seves famílies en totes les seves necessitats. També són objectiu de l’Apostolat totes aquelles persones que treballen en l’àmbit portuari. Les seves necessitats espirituals i humanes són objecte d’atenció del nostre servei.
En el XXII Congrés internacional de l’Apostolat del Mar, celebrat ara fa dos anys a Gdynia (Polònia) s’hi reuniren 270 delegats entre arquebisbes, bisbes, preveres, pastors, diaques, religiosos, laics, laiques, portuaris, observadors independents i convidats, entre els quals hi havia moltes persones que havien treballat en l’àmbit marítim: capitans de vaixell, oficials de màquines, pescadors, gruistes, esposes de mariners, etc. i tots amb un sol objectiu: “ser solidaris amb la gent de mar, i testimonis d’esperança per la paraula de Déu, la litúrgia i la diaconia”. L’assemblea va arribar a la conclusió que els apostolats del mar, en cada port, han de ser portadors d’esperança per als mariners i totes aquelles persones que treballen en aquest àmbit, per introduir un humanisme cristià d’esperança a través del seu testimoni i presència en les comunitats marítimes i pesqueres i per ser la veu dels qui no tenen veu. La proclamació de la Paraula de Déu, la celebració dels diversos sagraments a bord dels vaixells, com a font i raó de ser de la nostra cura pastoral i la diaconia com a servei per a tots, especialment els més pobres i necessitats.
L’Apostolat del Mar s’esforça en construir la pau, promoure la solidaritat i la justícia en l’àmbit marítim i els centres Stella Maris són espais ecumènics i intereligiosos. Això intenta aconseguir-ho amb l’ajuda del bon Déu, però també amb la col·laboració desinteressada de persones que cedeixen el seu temps lliure per visitar els vaixells. El voluntari de l’Apostolat del Mar, igual que el de qualsevol àmbit de l’Església, rep sempre més del que dóna, sobretot la satisfacció de ser instrument d’amor i de pau a les mans del Senyor.

Qualsevol persona que vulgui ajudar-nos a dur a terme aquesta tasca tan engrescadora, es pot posar en contacte amb nosaltres adreçant-se per correu electrònic a: apostolatdelmar@arquebisbattarragona.cat o bé trucant al telèfon mòbil 677 31 05 63.
(*) Col·laboració de Mn. Raimon Mateu, diaca i delegat diocesà de l’Apostolat del Mar

20 de juliol de 2009

IRINI TRADER

Vessel: Irini Trader
IMO num.: 7906980
MMSI num: 636010313
Flag: Liberia
Type of ship : Cargo ship
Year of build : 1979
Dimensions (length x beam x draught): 150 x 21 x 9,05
Call Sign : ELSE5
Gross tonnage : 10.520
Shipbuilder : Neptun Werft (German Democratic Republic)

Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 03/07/09
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2009



Anteriorment va anomenar-se Nirint Trader (fins 18/11/1999), Tolteca (fins 30/03/1998), Angeliki D (fins 22/07/1997), Angeliki D. (fins 23/05/1997) i Pasewalk (fins 20/03/1997). D'altra banda fins el 3 d'octubre de 1990 navegà sota pavelló alemany.

19 de juliol de 2009

MONTFALCÓ

Vessel: Montfalcó
IMO num.:
MMSI num:
Flag: Spain
Type of ship : Tug
Year of build : 1978
Dimensions (length x beam x draught): 23 x 7,52 x 3,36
Call Sign : EHUC
Gross tonnage : 129,34
Shipbuilder :

Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 17/07/09
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2009


Remolcador pertanyent a Nareser, capitanejat per Rubén Vázquez va protagonitzar el rescat de 26 persones que havien naufragat en enfonsar-se la pastera amb que volíen arribar a Europa. El Montfalcó estava dedicant-se a la pesca de tonyina el maig de 2007, quan va protagonitzar aquesta humanitària història.

Informació relacionada: Un pesquer de Sant Carles de la Ràpita rescata 26 subsaharians a alta mar (TV3). Penosa vuelta a casa del Montfalcó (Sara Sans).

PLAYA DE ALCÚDIA

Vessel: Playa de Alcúdia
IMO num.: 9148738
MMSI num: 224504000
Flag: Spain
Type of ship : Cargo ship
Year of build : 1997
Dimensions (length x beam x draught): 101 x 18 x
Call Sign : EAPG
Gross tonnage : 3443
Shipbuilder :

Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 03/07/09
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2009


El Playa de Alcúdia s'ha convertit en un clàssic al Port de Tarragona, amb la seva ruta estable de cabotatge Tarragona-Alcúdia transportant carbó. També realitza transports de grava. Vaixell propietat de Transportes Marítimos Alcúdia, companyia fundada el 1953.

RHOURD EL HAMRA

Vessel: Rhourd El Hamra
IMO num.: 9337793
MMSI num: 605026220
Flag: Algeria
Type of ship : Tankship
Year of build : 2008
Dimensions (length x beam x draught): 156 x 25 x 9,77
Call Sign : 7TBT
Gross tonnage : 18.300
Shipbuilder : Namura Shipbuilding (Japan)

Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 03/07/09
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2009


Pertany a Hyproc Shipping Company, naviliera argelina creada el 1982 com a SNTM-HYPROC, i des de 2003 amb la denomninació actual. El Rhourd El Hamra, amb una velocitat genèrica de 18,5 nusos i trenta persones de tripulació, fou construït a la localitat japonesa d'Imari arran d'un encàrrec de l'any 2004.

Documentació relacionada: Anuaris d'Hyproc Shipping Company.

18 de juliol de 2009

Far de la Banya Blog Award
















El "Far de la Banya blog award" és un guardó del tot simbòlic, per tal de premiar blogs, webs i persones d'aquelles a qui els agrada l'ampli món del mar.
El "Far de la Banya blog award" s''institueix amb l'excusa del primer aniversari d'aquest blog sobre vaixells al Port de Tarragona.
Físicament el premi consisteix en el logo que trobareu més avall. També s'enviarà per correu postal un petit record.
And the winner are:

Joan Sol, timoner del blog "El mar és el camí".

Laia Oliver, Mercè Farré i David Oliver, del blog "Llaüts i altres barques populars".


Carlos Ramos, del blog "Mar de proa".

Suso Pérez, del blog "Planeta mar".


Miquel Roig, del blog "Salvem el pescador Miquel".


Jon Kepa, del blog "Enseñanzas náuticas".


Halvor Stubberud Hanssen, capità del "Christian Radich".

Francisco Javier Moreno i Juan Zamora, del blog "Naucher".


Juan Vera, per la seva pàgina personal.


Biblioteca del Museu Marítim de Barcelona, per la seva "Bitàcola MMB".

16 de juliol de 2009

Un any de Far de la Banya

Coincidint amb la festivitat de la Mare de Déu del Carme, tant arrelada a Tarragona -al Serrallo- ens hem decidit a festejar amb aquest post especial el primer aniversari d'aquest blog. Un any, 173 posts, 140 vaixells diferents i 10.300 visites procedents d'indrets força remots. Un any i un grapat d'experiències i noves coneixences, als quatre vents.
Coincidint amb aquest primer any del Far de la Banya ens permetrem penjar alguns posts especials, trencant una mica la dinàmica habitual d'aquest blog, i aquest n'és el primer.

I coincidint amb aquest aniversari ben aviat farem arribar els "Far de la Banya blog awards" a algunes de les persones i blogs amb qui d'una o altra manera hem anat compartint coses.

5 de juliol de 2009

IONIAN

Vessel: Ionian
IMO num.: 9367255
MMSI num: 249224000
Flag: Malta
Type of ship : Tanker
Year of build : 2008
Dimensions (length x beam x draught): 113 x 19 x 5,78
Call Sign : 9HNH9
Gross tonnage : 3.997
Shipbuilder : Celik Tekne (Turkey)

Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 03/07/09
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2009

4 de juliol de 2009

BAHIA TRES

Vessel: Bahia Tres
IMO num.: 9428671
MMSI num: 224994000
Flag: Spain
Type of ship : Tankship
Year of build : 2007
Dimensions (length x beam x draught): 100 x 18 x 7
Call Sign : EADC
Gross tonnage : 4969
Shipbuilder : Sopo Shipyard (China)

Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 03/07/09
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2009


Primerament s'anomenà Caterina Cosulich, navegant sota pavelló de Singapur (fins el 28/09/2007). Vaixell de doble casc, dedicat al transport de carburant, presta serveis a l'empresa Repsol YPF; ha treballat també en tasques de neteja de residus petrolífers. La seva velocitat genèrica és de 17 nusos. Va ser construït a la localitat xinesa de Zhenjiang.

CESEA II

Vessel: Cesea II
IMO num.:
MMSI num:
Flag: Spain
Type of ship :
Year of build :
Dimensions (length x beam x draught): 31,72 x 7,32 x 3,35
Call Sign :
Gross tonnage : 141
Shipbuilder :

Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 03/07/09
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2009


Ha participat en diverses tasques al Port de Tarragona, com l'ampliació del Moll d'Aragó (1998) o els dragats que acompanyaren la construcció del ponts que uneix els molls de Reus i Lleida (1998-1999). En aquesta gavarra hi van perdre la vida l'any 2002 dos treballadors degut a la inhal·lació de gasos tòxics al Puerto de Santa María (Andalusia). Luis Jesús Castaedo va morir mentre intentava auxiliar el seu company al dipòsit de la gavarra.