25 d’agost de 2012

Kristen

El portacontenidors Kristen, arribant de València.
Vessel: Kristen
IMO num.: 9141041
MMSI num: 253225000
Flag: Luxembourg
Type of ship : Cargo
Year of build : 1996
Dimensions (length x beam x draught): 118 x 21 x 6,9
Call Sign : LXKI
Gross tonnage : 5522
Shipbuilder : Detlef Hegemann Rolandwerft (Suïssa)

Location: Port de Tarragona (Catalonia) 
Date: 21 d'agost de 2012
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2012

24 d’agost de 2012

Cemstar

El Cemstar al Moll de Reus
Vessel: Cemstar
IMO num.: 8903090
MMSI num: 218159000
Flag: Germany
Type of ship : Cargo
Year of build : 1989
Dimensions (length x beam x draught):  88 x 13 x 24,5
Call Sign : DIDS
Gross tonnage : 2625
Shipbuilder : JJ Sietas (Germany)

Location: Port de Tarragona (Catalonia) 
Date: 21 d'agost de 2012
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2012

Instantània de l'estada del cimenter Cemstar al Port de Tarragona del 18 al 21 d'agost de 2012, procedent de Barcelona i amb destinació a València.

23 d’agost de 2012

Ice Runner

L'Ice Runner, operat per la suïssa Maestro

Vessel: Ice Runner
IMO num.: 8311120
MMSI num: 538004732
Flag: Marshall Islands
Type of ship : Refeer
Year of build : 1984
Dimensions (length x beam x draught): 145 x 24 x 6,5
Call Sign : V7YT8
Gross tonnage : 12411
Shipbuilder : Hyundai Heavy Industries Ulsan (South Korea)

Location: Port de Tarragona (Catalonia) 
Date: 21 d'agost de 2012
Photo: ,Eduard Boada i Aragonès, 2012

Balder

El Balder amb els remolcadors Remo i Gernika
Vessel: Balder
IMO num.: 9233416
MMSI num: 538002408
Flag: Marshall Islands
Type of ship : Bulk carrier
Year of build : 2002
Dimensions (length x beam x draught): 190 x 32  x 7,1
Call Sign : V7IM5
Gross tonnage : 30739
Shipbuilder : Oshima Shipbuilding Saikai (Japan)

Location: Port de Tarragona (Catalonia) 
Date: 28/07/2012
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2012

El Balder té la característica de que pot descarregar-se a ell mateix sense dependre de grues alienes.

Trans Arctic

Vessel: Trans Arctic
IMO num.: 9000235
MMSI num: 248903000
Flag: Malta
Type of ship : Chemical tanker
Year of build : 1991
Dimensions (length x beam x draught): 117 x 20 x 7,5
Call Sign : 9HA2570
 Gross tonnage : 5025
 Shipbuilder : 

Anteriorment el Trans Arctic havia tingut bendera noruega i l'indicatiu  LAKV4. Operat per Seatrans, l'any 2008 va rebre la distinció de "vaixell de l'any" d'aquesta companyia de la mà del seu propietari Lars Helge Kyrkjebo mentre el vaixell es trobava al Port de Barcelona.

Location: Port de Tarragona (Catalonia) 
Date: 19/08/2012  
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2012

22 d’agost de 2012

Gaz Energy

Vessel: Gaz Energy
IMO num.: 9458169
MMSI num: 355238000
Flag: Panama
Type of ship : LPG tanker
Year of build : 2010
Dimensions (length x beam x draught): 156 x 24 x 6,7
Call Sign : H9EP
Gross tonnage :  15314
Shipbuilder : Dayang Shipbuilding Yangzhou (China)

Location: Port de Tarragona (Catalonia) 
Date: 19/08/2012
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2012

El Gaz Energy, amb una tripulació de 24 persones, disposa de boble casc, tres tancs amb una pressió de 5,5 Kg/cm2 i temperatura mínima de -48 ºC i una capacitat de 16.582 m3 per al transport de gas liqüat del petroli (LPG), popularment conegut com a propà. Aquí amb el remolcador Poblet sortint del Pantalà Repsol del Port de Tarragona. És operat per la naviliera grega Naftomar Shipping & Trading.

21 d’agost de 2012

Baltic Adonia I

El Baltic Adonia I, amb el Lagan, al Pantalà Asesa.
Vessel: Baltic Adonia I
IMO num.: 9260005
MMSI num: 210522000
Flag: Cyprus
Type of ship : Chemical and product tanker
Year of build : 2003
Dimensions (length x beam x draught): 182,55 x 27 x11,21
Call Sign : P3PG9
Gross tonnage : 23235
Shipbuilder : Hyundai Mipo Dockyard Co Ltd (South Korea)

Location: Port de Tarragona (Catalonia) 
Date: 21/08/2012
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2012

Luisia Colossus

El Luisia Colossus al Moll d'Aragó
Vessel: Luisia Colossus
IMO num.: 9420318
MMSI num: 372609000
Flag: Panama
Type of ship : Bulk carrier
Year of build : 2010
Dimensions (length x beam x draught): 190 x 32 x 11,6
Call Sign : 3FHN4
Gross tonnage : 30811
Shipbuilder : Kawasaki Shipbuilding Corp. (Japan)

Location: Port de Tarragona (Catalonia) 
Date: 19/08/2012
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2012




Propietat i operat per la K Line Singapore, companyia fundada el 1973 amb uns 250 treballadors.

20 d’agost de 2012

Seaturbot


Vessel: Seaturbot
IMO num.: 9204764
MMSI num: 211330520
Flag: Germany
Type of ship : Crude oil tanker
Year of build : 2000
Dimensions (length x beam x draught): 177 x 28 x 7,2
Call Sign : DDTS
Gross tonnage : 21353
Shipbuilder : Lindenau Shipyard Kiel (Germany)

Location: Port de Tarragona (Catalonia) 
Date: 19/08/12
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2012

Procedent de Tanger, en la fotografia podem veure el Seaturbot al Pantalà Repsol del Port de Tarragona. Aquest petrolier de doble casc és operat pels seus propietaris,  la German Tanker Shipping, amb seu a Bremen. Pot arribar a una velocitat de 15,1 nusos.

18 d’agost de 2012

Bones notícies per a la tripulació del vaixell turc Istanbul B


Tripulants de l'Istanbul B amb els voluntaris de Stella Maris.
Foto: Victor Mosquera.
Dimecres 22 d’agost, aquest és el dia en que dotze tripulants del vaixell de bandera turca Istanbul B seran repatriats al seu país d’origen després de gairebé dos mesos d’incertesa. L’Istanbul B, que va protagonitzar el passat mes de juny un vessament d’uns quatre-cents litres d’oli i fuel al Port de Tarragona, hi continua amarrat des del 27 de juny, en no respondre l’armador turc a la petició de fiança que li permetria poder treure el vaixell de càrrega del port. No en va, l’expedient sancionador interposat per Capitania Marítima és de més de mig milió d’euros, en concret la gens menyspreable xifra de 655.000 euros.
Barreres anticontaminació el passat mes de juliol.
Foto: Eduard Boada.

Des d’aquests incidents, la major part del temps l’Istanbul B ha estat amarrat al Moll d’Aragó, tot i que des de fa pocs dies ho està prop del far de l’extrem del dic de Llevant, a l’entrada del port, en ser aquesta una zona no comercial.

Fins aquí tot podria semblar normal, però darrere de tot això s’hi amaga un drama humà. La tripulació d’aquest mercant de poc més de quatre-mil tones i construït el 1983, la formen setze mariners turcs, que a dia d’avui continuen sense poder abandonar en condicions el vaixell, a l’espera de fer-ho la setmana entrant mercès a les gestions del sotsdelegat del govern espanyol a Tarragona, de Stella Maris i de la Federació Internacional de Treballadors del Transport (ITF), que han aconseguit que el Consolat de Turquia a Barcelona acceleri els tràmits. Entre d’altres coses, els mariners no han pogut abandonar el vaixell ja que no cobren la nòmina des de fa tres mesos. I quan ho facin seran dotze els mariners que tornaran a Turquia, entre ells el capità, ja que els quatre restants romandran a bord per no incórrer en abandonament de la nau i així poder presentar la reclamació pertinent a primers de setembre als jutjats de Tarragona, on presentaran una demanda contra l’armador per impagament.

Foto: Victor Mosquera.



La tripulació de l’Istanbul B ha rebut l’ajuda de la Creu Roja pel que fa a l’assistència mèdica i el menjar del primer dia, de l’Apostolat del Mar “Stella Maris” per l’assistència alimentària, humana i espiritual, i de l’Autoritat Portuària, que els facilita l’aigua i el combustible per poder fer funcionar la maquinària del vaixell. Es diu ràpid, tot això, però per posar un exemple gràfic cal tenir clar que si no fos per l’ajuda de la gent de Stella Maris els setze mariners, sense diners i desubicats, ho haurien tingut ben magre per poder realitzar els àpats. I és que són gairebé dos mesos d’abandonament! Gràcies a l’ajuda humanitària han pogut menjar aliments frescos, com verdura, llet, pa, carn o peix.
Foto: Eduard Boada.

L’Apostolat del Mar “Stella Maris” també està fent de pont entre la tripulació i la Federació Internacional de Treballadors del Transport (ITF), els seus serveis jurídics i l’agregat comercial del Consolat de Turquia per tal d’accelerar la repatriació de la tripulació del mercant. Hem parlat amb el delegat diocesà d’aquesta entitat catòlica que està recolzant els mariners, mossèn Raimon Mateu, que ens comenta part de la seva actuació amb la tripulació: “Una situació com aquesta posa malalt dels nervis a qualsevol. La incertesa de no saber quan tornaran a casa i la de poder enviar diners als seus familiars encara els fa estar més neguitosos. La nostra actuació també és una actuació espiritual, tot i que són musulmans, són creients i en aquesta creença tenen confiança que Al·là, Déu, els ajudarà i així ho va manifestar el capità: Al·là us ha enviat a nosaltres perquè ens ajudeu. Li estem molt agraïts i a vosaltres també”.
Danis Kaftanci, capità de l'Istanbul B, amb roba negra.
Foto: Victor Mosquera.

Ara per ara, i això cal no oblidar-ho, els setze mariners continuen, en plena canícula d’agost, a l’Istanbul B. Mossèn Raimon Mateu, en aquest sentit, espera que després del 3 de setembre la repatriació de la resta de mariners posi punt i final a un episodi tenebrós a les seves vides laborals”, i ho fa des de la satisfacció d’haver pogut comunicar a la tripulació la bona noticia de la primera repatriació que com hem dit es durà a terme la setmana entrant, moment en el què la tripulació de l’Istanbul B, alguns d’ells amb més de vint anys de servei, ha esclatat en una sana barreja d’aplaudiments, rialles i plors. Per la seva banda, un dels tripulants de l’Istanbul B amb més de vint anys de servei, que ha preferit restar en l’anonimat, ha comentat quemai havia patit un fet com aquest tot i que he vist altres mariners, d'altres països que ho han passat més malament que nosaltres.
Foto: Victor Mosquera.

Arran d’aquests fets el delegat diocesà d’Stella Maris, mossèn Raimon Mateu,  fa una crida a no baixar la guàrdia: “Cal no oblidar que aquest fet no és aïllat. L'abandonament de tripulacions  es dóna en molts ports del món. Darrere d'ells sempre hi trobareu gent disposada a donar un cop de mà als mariners. Són els voluntaris de l'Apostolat del Mar “Stella Maris”, que guiats per un esperit cristià serveixen a la gent de mar. Si els voleu ajudar, els calen voluntaris disposats a donar un cop de mà a persones necessitades en un ambient prou desconegut per als qui vivim terra endins. No en va fets similars passen sovint, també al Port de Tarragona, recordem el cas del vaixell lituà Global 1, els mariners del qual van penjar-hi pancartes reclamant el seu salari.