19 d’octubre del 2008

WIND SURF

Vessel: Wind Surf
IMO num.: 8700785
MMSI num: 309242000
Flag: Bahamas
Type of ship : Cruise ship
Year of build : 1990
Dimensions (length x beam x draught): 187 x 20 x 5,01
Call Sign : C6IO6
Gross tonnage : 14745
Shipbuilder : Societe Nouvelle de Ateliers et Chantiers du Havre (France)

Location: Port de Tarragona (Catalonia)
Date: 11/10/08
Photo: Eduard Boada i Aragonès, 2008


El Wind Surf és un motoveler dedicat exclusivament al turisme de creuers. Cal destacar-ne els seus cinc pals de 67 metres cadascun. El seu primer nom fou Club Med I, i en ser comprat per Windstar Cruises fou rebatejat com a Wind Surf i reformat intensament. Pot navegar a vela o a motor, arribant a una velocitat màxima de 12 nusos a motor i a 15 amb motor assistit a vela. Te una capacitat de 312 passatgers.

El Wind Surf atracà per primer cop al Port de Tarragona el 10 d'octubre de 1998 i posteriorment ho havia fet només un cop el 2003 i dos el 2004. El 2007 ha estat l'any en què més cops ha atracat al port tarragoní, en concret sis. L'onze d'octubre, de vuit a cinc de la tarda el vaixell tornarà a Tarragona.Enguany ha estat precisament un altre vaixell de Windstar Cruises, el Wind Spirit, qui ha donat el tret de sortida a la temporada de creuers a Tarragona. A banda del Wind Surf, la resta de vaixells que ha tingut la companyia, el Wind Star i el Wind Song, també han atracat al Port de Tarragona. El Wind Song ja no hi tornarà doncs es cremà l'any 2002 a Thaití.

2 comentaris:

Unknown ha dit...

Hola, Eduard.

Estic content de poder visitar, ni que sigui virtualment, el port de la ciutat on vaig venir al món i on vaig néixer com a mariner. En aquest port hi vaig passar alguns dels moments més feliços de la meva vida, aprenent a navegar i també pescant amb la meva família, quan als molls dels ports encara s’hi podien fer aquestes coses. Assegut a la vora d’aquests molls, amb els peus penjant sobre l’aigua i amb un volantí o una canya a les mans, vaig veure entrar i sortir molts vaixells. Naturalment eren molt més antics que aquests que fotografies, perquè això que t’explico passava fa més de 40 anys. Recordo els petits motovelers de cabotatge, antigues goletes de fusta amb els pals retallats, algun SAC... Però cap vaixell de passatgers ni cap veler gran. Llavors encara no existia aquest boom dels creuers. Em pregunto quin vincle hi tens tu, amb tot aquest món portuari, i com t’ho fas per anar fotografiant tots els vaixells que passen pel port. És que potser hi treballes?

Pel que fa al “Wind Surf”, personalment els trobo molt lletjots, aquest motovelers moderns. No tenen, ni de bon tros, la bellesa de línies ni l’harmonia de formes dels grans velers antics. Només n’hi ha un que em cridi l’atenció: el megaiot “The Maltese Falcon” (http://www.symaltesefalcon.com). Ara que al port vell de Tarragona hi han fet aquesta supermarina per a iots de luxe, no m’estranyaria que algun dia se’t plantés davant de l’objectiu.

Salutacions des de Premià de Mar.

Eduard Boada ha dit...

Gràcies, Joan, pel teu comentari.